Ga naar hoofdinhoud

Brandalarm

Wanneer het brandalarm afgaat dient het evacuatieplan gevolgd te worden.

Het brandmeldsysteem bevindt zich in het kantoortje. Daar is een unit te zien zoals op de foto weergegeven. Zorg dat je noteert wat het probleem geweest is, zodat we mogelijke storingen tijdig kunnen ondervangen.

Stap 1: Draai sleutel horizontaal (1)

Stap 2: Druk op arret sirene (2)

Stap 3: Kijk in scherm waar het probleem zit en ga op onderzoek uit (3). Het systeem geeft aan brandglas of rookmelder en dan het huisnummer of groepshuis.

Stap 4: Noteer op het formulier wat het probleem is geweest

Stap 5: Probleem opgelost à reset de unit (4)

Stap 6: Draai daarna de sleutel weer in verticale stand (1)

Kluis

Bedieningswijze:

De code is: ******. Deze intoetsen op het toetsenbordarmatuur. Elk toetscontact wordt bevestigd door het oplichten van de groene LED. Maximale tijdsduur tussen het indrukken is 30 seconden, anders wordt de complete invoer gewist. Na het intoetsen van de code kan de hendel overgehaald en de deur opengemaakt worden.

Met de C-toets kan je een foutieve invoer wissen. De volledige invoer wordt dan gewist. Bij een foutieve invoer licht de rode LED gedurende 3 seconden op. Wanneer er 4 maal een foutieve code ingevoerd wordt, start de blokkeertijd. 10 seconden lang reageert het slot nergens op. Elke verdere foutieve invoer zal dit met 10 seconden verlengen.

Wanneer de batterijen te zwak worden, lichten na het invoeren van de code, de groende en rode LED afwisselend 10 maal achter elkaar op. Wanneer deze waarschuwing lange tijd genegeerd wordt, zullen de batterijen vervangen moeten worden voordat de kluis weer geopend kan worden. De deksel van de batterijhouder bevindt zich aan de rechterzijde van het toetsenbordarmatuur.

Verlichting en zekeringen

Alle lichtschakelaars in het groepshuis met uitzondering van de lichtschakelaar in de keuken zijn dimmers. Eén keer indrukken is aan of uit. Twee keer snel achter elkaar indrukken is aan op volle sterkte en ingedrukt houden is dimmen.

Bij de keukendeur (aan de kant van de bar) zitten 3 schakelaars. Van de keuken, de bar en onder de loungehoek boven de voetbaltafel.

Bij de DJ hoek naast het mengpaneel zitten 7 schakelaars voor de groepszaal en het terras

1:       Grote lampen zaal

2:       Lampen middenpaal

3:       Spotjes zaal

4:       Lampen loungehoek

5:       Spots terras

6:       Terrasverlichting

7:       Beamer

De schakelaar van de verlichting bij het sportveld zitten in de DJ kast aan de linkerkant. Deze ook uitzetten als je klaar bent. Ook zit daar een stoppenkast met 2 stoppen. De linker is voor het licht en de rechter voor de muziek. Je kan alles resetten door deze stoppen uit en weer aan te zetten.

WIFI

ww: Pbnadventurehill.

Code garage

openen: 62636 op de punt drukken

sluiten: 62636 op de punt drukken